Hrana za mozak: 6 namirnica koje vas čine zdravijima i pametnijima!

Hrana za mozak: 6 namirnica koje vas čine zdravijima i pametnijima!

Da je za oblikovanje mišića pored teretane najvažnija pravilna ishrana, to svi znamo. Ali, da li ste znali da od izbora namirnica koje unosite u organizam može da zavisi i snaga vašeg mozga?

 

Skuša

Omega-3 masne kiseline daju fluidnost ćelijskim membranama, što poboljšava komunikaciju između ćelija. Skuša je punaomega-3 masnuh kiselina i ako je jedete nekoliko puta nedjeljno, možete da povećate sposobnost učenja, poboljšate raspoloženje i pamćenje. Ne zaboravite da skušu stavite u svoju potrošačku korpu, naravno ako možete:)

 

Kivi

Samo dva manja kivija dovoljna su da podmire dnevne potrebe organizma za vitaminom C. Ujedno kivi štiti mozak od slobodnih radikala, koji mogu da smanje njegovu funkciju, uspore memoriju i sposobnost rješavanja problema. Birajte mekani kivi koji možete da jedete sa kašičicom.

maxresdefault (8)

Bademi

Fenilalalin u bademima ima sposobnost da pređe granicu između krvi i mozga, u kojem stimulišu neurotransmitere dopamin, adrenalin noraadrenalin, koji podižu raspoloženje. Bademi su bogati riboflavinom (B2) koji pojačava memoriju.

Suve kajsije

Istraživanja u Americi su pokazala da visoke količine gvožđa povećavaju nervnu aktivnost u lijevoj hemisferi mozga (odgovorna za analitičko mišljenje). Zato, pojedite (ako to dozvoljava vaš budžetd) dnevno nekoliko suvih kajsija, jer njihov vitamin C pojačava apsorpciju gvožđa. Pritom, uticaj suvih kajsija na varenje će biti, hm, eksplozivan.

 

Jaja

Holin, koji se nalazi u jajaima, održava fleksibilnost i integritet membrana ćelija mozga, bez čega nutrijenti koji se baziraju na mastima, kao i otpadni produkti metabolizma, ne bi mogli da prolaze kroz ćelijske zidove. Holin je ključna komponenta aceltiholina koji prenosi poruke između nerava i mišića. Jaje je pravi poklon paket za vaš mozak!

 

Teleća džigerica

Prema rezultatima jedne američke studije koja se bavila temom starenja, pokazalo se da je hrana bogata folatima dobra za mozak i smanjuje rizik od dobijanja Alchajmerove bolesti. Teleća džigerica sadrži posebno velike koncentracije folata. Najbolja je jednostavno propržena sa lukom, naravno uz dobro vino.

(menshealth.rs)

Slični članci

Ostavi komentar