Vitaminski dodaci su potpuno beskorisni

 

Sve je više dokaza da je konzumiranje vitamina u vidu suplemenata zapravo beskorisno. Na vitamine i minerale u obliku pilula i tableta godišnje se troše milijarde evra, a konzumacija istih postala je nalik održavanju osnovne higijene i zdravlja.

Poređenje podataka i istraživanja sprovedenih između 2012. i 2017. godine pokazuje da multivitamini, vitamin C, vitamin D i kalcijum imaju izuzetno mali ili nikakav uticaj na cjelokupno zdravlje onih koji te suplemente konzumiraju, piše Biznis insajder.

 

Takođe nema pokazatelja da smanjuju opasnost od kardiovaskularnih bolesti, srčanog udara, moždanog udara ili drugih zdravstvenih boljki.

 

Studija je objavljena u naučnom časopisu “Journal of the American College of Cardiology”, a na čelu istraživanja nalazi se doktor Dejvid Dženkins.

 

“Bili smo nevjerovatno iznenađeni tako malim brojem pozitivnih dejstava. Naše istraživanje pokazuje da konzumacija suplemenata ne škodi ljudima, ali i da im ne pomaže”, kaže Dženkins.

 

Folna kiselina ili vitamin B9 povezuje se sa smanjenjem kardiovaskularnih bolesti dok se vitamin B3 ili nijacin čak dovode u vezu s povećanjem zdravstvenih problema i preuranjenom smrću. Riječ je o pokazatelju da antioksidansi takođe nisu dobri u pretjerano velikim količinama.

 

U istraživanje su uključeni vitamini A, B1, B2, B3 (nijacin), B6, B9 (folna kiselina), C, D i E, i karoten, kalcijum, gvožđe, cink, magnezijum i selen.

 

Vitamin C, recimo, dokazano nije efikasan protiv obične prehlade, dok u prevazilaženju iste može da pomogne i raznovrsna ishrana, a “mitovi” poput dodatnog vitamina A za vid, vitamina B za energiju i vitamina C za imunitet su, kažu, gluposti.

 

Vitamin D je, uz folnu kiselinu, jedini čije dodatno konzumiranje savjetuju jer se vrlo teško dobija iz ishrane, a krucijalan je za apsorpciju kalcijuma za zdravlje i snagu kostiju. Proizvodi se i izlaganjem suncu, ali to je posebno komplikovano u zimskim mjesecima.

 

Vitamini A, C i E, ili antioksidansi koji štite od raka prisutni su u voću i povrću, a posebno bobičastom voću. Pretjerivanje s antioksidansima, pokazuje istraživanje, loše je za zdravlje, i čak se povezuje s nekim oblicima raka, poput raka pluća.

 

Vitamin C, dokazano je, ne podiže imunitet, a naročito ne kada ste već bolesni. Umjesto toga, pokušajte sa cinkom, jedinim dokazanim “pomoćnikom” protiv prehlade. Kljukanje vitaminom C ne znači ništa za prehladu i imunitet, a pomaže u stvaranju bubrežnih kamenaca. Najbolje je umjesto toga jesti mnogo citrusa i jagoda.

 

Umjesto unošenja vitamina B3 putem tableta, jedite tunjevinu, lososa i cveklu i imaćete dovoljnu količinu u organizmu.

jProbiotici su takođe, kažu istraživanja, skupi i potpuno nepotrebni. Konzumirajte jogurt i dobre bakterije će cvjetati, umjesto da plaćate desetine eura po kutiji, s manje rezultata, piše Express.

Express

Slični članci

Ostavi komentar